Citizen Media

Mijn foto
Dit is de site van de meest controversiële, spirituele film ooit: Delirium - tremens, gebaseerd op het nog ongepubliceerde manuscript " Ondergangsgelovigen" van schrijver Erick Overveen (De Laatste DJ) Spiritualiteit betekent voor ons: zelfstandig nadenken, vrijheid en een permanent non-dualistisch bewustzijn. Dit project verkeert momenteel in de pre-productionele - fase en wordt geproduceerd door Citizen Media (KvK 51925672) met ondersteuning van durfkapitalisten, onafhankelijke geesten, kunstenaars, anarchisten, Boeddhisten en filosofen. Voor meer informatie, investeringen en/ of sponsoring mailt u: delirium.de.film@gmail.com

2012/01/17

Script Quotations

Psycholoog

Woorden, taal, het zijn maar concepten. Waarheid kunnen ze nooit benaderen.


Luna



Man, het is om gek van te worden.


Psycholoog

Ik haat het om mijn Zen-leraar te citeren, maar doe het toch. Die zei: "Ik wil dat je je voorstelt dat je geen lichaam hebt, dat je geen ouders hebt."


Luna
Pardon?


Psycholoog

Ah, kom op! Zo moeilijk is dat niet. De enige hindernis voor verwezelijking is je mening. Jij denkt: ‘ik heb het nog niet verwezelijkt.’ Maar je bent al het Uiteindelijke, het Hoogste, dus hoezo zou je dit dan nog moeten verwezelijken? Alles wat jij, je vriendin, wat de zoekers zoeken is er al, Luna. Dus hou op met ernaar te zoeken. Zoeken is een verslaving. Herken het! Zie het!

Luna



Waarom zou ik het willen zien dan?


Psycholoog

 (fel)
Omdat je niet meer in een leugen kunt leven. Daarom!


Written by E. Geurten ®